7 липня PinchukArtCentre представить персональну виставку Ніколая Карабіновича “Vukojebina” в межах PAC UA,програми PinchukArtCentre, що має на меті інвестувати в створення нових робіт та забезпечувати кураторську та інституційну підтримку українським митцям.
Виставка розглядає кордони між людством як культурним визначенням та людиною, як вона визначається через тваринні інстинкти та бажання.
Vukojebina – це лайливий термін, що використовується на Балканах для опису глухомані, і дослівно перекладається як місце, де кохаються вовки.
Карабінович розглядає почуття людської гідності на стику з екзистенційним конфліктом між нашою потребою в безпеці та захисті й нашим прагненням свободи, пошуку та експансії. Vukojebina пропонує містичну зону, десь між «тут» і «ніде», з неоновим світлом і тваринним світом, одночасно зворушливим і моторошним, у якому поєднуються поп-культура, справжнє життя і процес концептуального осмислення. Ця виставка виходить за межі політики і розглядає стан людини в історичному, теперішньому і антиутопічному розумінні.
«Я пропоную розглянути спекулятивний геополітичний наратив щодо незахідної частини Європи, у якої немає чітких кордонів, але її об’єднує “спільний рівень дикості та надприродній дух поразки”. Західні політики мають зухвалість називати такі місця «shit hole countries» чи «failed states», водночас узагальнений поп-канон пригнічує локальну унікальність, насаджуючи паралізуючі штучні ідеали. Взяти хоча б один з найбільш іконічних поп-хітів Джорджа Майкла, що грає у кожному запелюженому кутку Вукоєбіни, приховує певну таємницю, що пропонує альтернативну оптику: співак мав кіпріотське коріння, і його справжнє ім’я було Йоргос-Киріакос Панайоту», – Ніколай Карабінович, художник.
Куратор виставки: Бйорн Гельдхоф, артдиректор PinchukArtCentre.