«Крапка, лінія, можливості»

11 вересня 2020 – 3 січня 2021 року
Мистецтво наділяє нас поглядом на світ, якого ми не очікуємо.

Воно дивує нас, зворушує, спонукає мислити.

Мистецтво звільняє, підтримує тих, хто потребує цього найбільше, надає меншинам голос та нові можливості. Воно нагадує історії, що можуть виявитися забутими.

«Крапка, лінія, можливості» - саме про це.

Вона показує історії людей, які навчилися через мистецтво виражати себе. Ця виставка виросла з натхнення та сміливості нової групи художників, які раніше не мали публічного голосу. Людей, які віднайшли дружбу, пригоди й способи комунікації, яких вони гостро потребували.

Починаючи з 2016 року PinchukArtCentre запрошує художників із особливостями розвитку (аутизм, синдром Дауна, розумова відсталість) взяти участь у «Майстерні можливостей». Так, у співпраці з художниками Катериною Бучацькою, Нікітою Каданом, Давидом Чичканом та Анною Щербиною, розпочалася творча подорож довжиною в чотири роки.

«Крапка, лінія, можливості» ділиться історіями цих людей. Деякі з них ще декілька років тому не могли навіть доторкнутися до чистого аркушу паперу. Згодом на аркуші з'явилася крапка. А з крапки виросли лінії, кольори, форма та образи. Це все зростало разом з ними, їхньою впевненістю та вірою в те, що вони можуть зробити можливим.

Художники, чиї роботи представлені на виставці: Анастасія Аверіна, Георгій Алавердов, Єлизавета Букіна, Катя Бучацька, Богдан Горда, Марія Вихрова, Марк Волков, Ольга Жолобецька, Назар Йоненко, Нікіта Кадан, Анастасія Кравчук, Дарина Малюк, Євгенія Мисік, Петро Михайлов, Олексій Овдієнко, Артем Олійник, Олександр Пилипенко, Кирило Смерека, Павло Хоменко, Артем Царенко, Варвара Шишлова та Анна Щербина.

Кураторки виставки: Ольга Шишлова, керівниця освітнього департаменту PinchukArtCentre, та Катя Бучацька, художниця.

Катя Бучацька
художниця та кураторка виставки
«Коли приходила в «Майстерню можливостей», єдине, що я знала – я прийшла не навчати. За 4 роки разом стало зрозумілим хто до чого тяжіє, який колір обирає та які теми висвітлює. Паралельно з цим на кожному занятті я стаю свідком вражаючих художніх рішень. Про таке чесне ставлення до дії рисування, ми, художники з академічною освітою, можемо лише мріяти».
Ця виставка є можливістю познайомитися з напрямком мистецтва аутсайдер-арт. Нетривіальні художні рішення, самобутність і зовсім інший погляд на звичайні речі спонукатимуть глядачів переосмислити загальноприйняті визначення слів «художник» і «мистецтво».
«Аутсайдер-арт став важливою частиною сучасної культури ще в 1970-х роках. Роботи художників цього напрямку знаходяться в колекціях найбільших музеїв сучасного мистецтва, їх представляють на знакових міжнародних виставках, у цього напряму є свій ринок, творчість аутсайдерів досліджується, про неї публікуються книги»

Ольга Шишлова
керівниця освітнього департаменту PinchukArtCentre, кураторка виставки
Представляємо роботи двадцяти двох художників, що пройшли шлях від фантазії до реальності.
Двадцять два художники, що досліджують власну особистість і власні межі.
Запрошення приєднатися до них у їхніх історіях, помножене на двадцять два.
Історія, якою варто поділитися.
Про художників виставки
Фото виставки
Загальний вигляд експозиції
Павло Хоменко. Зброя з мультфільму Міядзакі “Принцеса Мононоке", 2020
Георгій Алавердов. Мій компас, 2019
Павло Хоменко. Зброя з мультфільму Міядзакі “Принцеса Мононоке", 2020
Марк Волков. Без назви, 2020
ID (Фрагмент колективної роботи з малюнком Дарини Малюк)
Ольга Жолобецька. Серія “Єва сабака Єва ката", 2019
Роботи Кирила Смереки (Рятівний буксир, Судно катамаран Хаджибей, Судно контейнеровоз МЧС ), 2020
Ліворуч: Варвара Шишлова. На морі, 2020. Праворуч: Георгій Алавердов. На чорному морі. Малюнок одного кадру з відео “На морі", 2020
Олексій Овдієнко. Минуло декілька днів, 2020
Дарина Малюк, Щоденники, 2016-2020
Варвара Шишлова. Очі тварин: око тукана, око крокодила, око кішки, око хамелеона, око равлика, око ящірки, 2020
Олексій Овдієнко. Серія “Не родись красивой. Красный", 2020
Дарина Малюк. Даринині тварини, 2020
Фрагмент експозиції
Фрагмент експозиції
Єлизавета Букіна. Пташка, 2020
Олексій Овдієнко. Пейзаж, 2019
Назар Йоненко. Ліворуч: Факти ICTV, 2020. Праворуч: Вулиця Братиславська, 2020
Загальний вигляд експозиції
Загальний вигляд експозиції
Загальний вигляд експозиції
Дарина Малюк. Щоденники, 2016-2020
Загальний вигляд експозиції
Загальний вигляд експозиції
Анастасія Аверіна
1981, Київ
У художній практиці Аверіної переважають графічні елементи. Її мінімалістські композиції зображають побутові сцени. У роботах Аверіної присутня краса повсякденності, яку вона повторно проживає під час творчого процесу.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2018.

Георгій Алавердов
2000, Київ
Алавердов не надає перевагу ані кольору, ані лінійній структурі твору, бо однаково впевнено використовує ці засоби. У своїх роботах він спирається на реальні події: спогади про них або фотофіксацію. Занурюючись у творчий процес, Алавердов не відволікається на зовнішні подразники: його образи пропрацьовано до найменших деталей, ніщо не сховається від його уважних очей.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.

Єлизавета Букіна
2005, Київ
Художня практика Букіної керується виключно її емоційним станом. Зображаючи на папері свої найсильніші враження, художниця проживає їх наново. Кожна з її нечисленних робіт має закінчений вигляд.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.

Катя Бучацька
1987, Київ
Художня практика Бучацької зосереджена на конструюванні альтернативних реальностей як у минулому, так і в майбутньому. У своїх роботах авторка проблематизує образ у мистецькому творі та експериментує з різними режимами глядацького сприйняття.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.

Богдан Горда
2008, Київ
Художня практика Горди переважно базується на графічних елементах, які формують його власну символічну мову.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2019.

Марія Вихрова
1991, Київ
Вихрова тонко відчуває колір. Для найбільш емоційної його передачі вона використовує акварельні фарби. Узагальнюючи форми оточуючих об'єктів вона доводить їх до межі абстракції.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2017.

Марк Волков
2004, Київ
У своїй творчій практиці Волков надає перевагу гуаші, пастелі та великим форматам. Його художня мова побудована на кольорі. Художник накладає його шар за шаром, приділяючи увагу рухам свого тіла. Захоплюючись творчим процесом, він виходить за площину малюнку, що надає твору об'ємності та неосяжності.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.
Ольга Жолобецька
1998, Київ
Художня практика Жолобецької складається з численних серій – графічних творів та живопису, в якому вона експериментує з кольором та його формою. На виставці представлені графічні роботи художниці.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.


Назар Йоненко
2008, Київ
Художня практика Йоненка впізнавана графічністю та тяжінням до картографічних мотивів. Матеріал, з яким працює художник – інформаційне поле. Новини, за якими він безперервно слідкує, трансформуються у його роботах у карти-схеми: метро, вулиці міста та інше.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.

Нікіта Кадан
1982, Київ
Практика Нікіти Кадана структурована навколо тем пам'яті, архіву, насильства, боротьби ідеологій. Художник говорить про сьогоднішнє політичне привласнення образів жертв з минулого та протиставляє домінуючій «історії переможців» альтернативні історії упосліджених та виключених. Інша лінія у роботи Кадана стосується політичного виміру історії мистецтва. Цитати з мистецтва ХХ ст., зокрема українського авангарду, поєднуються в роботах художника із фотодокументами масового терору, створюючи багаторівневий та внутрішньо конфліктний наратив про минуле. У протиріччях побаченого таким чином минулого можливо розгледіти зерна мінливого майбутнього.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2019.

Анастасія Кравчук
2003, Київ
У художній практиці Кравчук превалює абстрактний живопис. Її абстракція приурочена до реальних подій та явищ. Для живопису художниці характерний делікатний колорит.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2018.
Дарина Малюк
2006, Львів
У художній практиці Малюк переважають анімалістичні сюжети. Тварини в роботах художниці наділені фантастичними рисами. Велику увагу художниця приділяє текстуальній складовій. У її мистецьких щоденниках, крім самого процесу рефлексії життєвих подій, відбувається спілкування та пошук відповідей на важливі питання.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2020.
Євгенія Мисік
2003, Судак
Для художньої практики Місик характерний обережний підхід та увага до процесу. Сам процес медитативний, тяжіє радше до стриманості аніж експресивності. Серед матеріалів художниця надає перевагу олівцям та фломастерам.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2018.
Петро Михайлов
1983, Київ
У художній практиці Михайлова процес виношування ідеї не менш важливий за результат. Лише після того, як він продумує всі деталі майбутньої роботи, вона з'являється на папері.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2018.
Олексій Овдієнко
2001, Київ
Художня мова Овдієнка тяжіє до концептуальних практик. У своїх роботах художник надзвичайно велику увагу приділяє кольору. У фокусі мистецьких досліджень Овдієнка – інформаційне середовище, у якому він перебуває. Це медійне та перенасичене середовище трансформується в його роботах у мінімалістичні композиції, де кожний елемент знаходить своє вивірене місце.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.

Артем Олійник
2003, Київ
Головний об'єкт дослідження Олійника у фотографіях та на папері – сонце. Тож, головний колір у його живописі – жовтий. Сонце – це і головна субстанція, і колорит, і тема. Тому в роботах художника переважають сюжети, пов'язані із сонцем: пляж, спека, світло.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.
Олександр Пилипенко
1995, Маріуполь
У центрі уваги Пилипенка – реальні місця, які він відвідував, та події, які з ним відбулися. Його живописні та графічні твори наповнені об'єктами, які художник наділяє символічним значенням, що відсилає до того чи іншого спогаду.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.

Кирило Смерека
1996, Кривий Ріг
Художня практика Смереки зосереджена на деталізованому зображенні навколишнього світу. Фіксуючи події з життя художника, роботи Смереки стають свого роду щоденником, а також утворюють свого роду архів повсякденного життя, що постійно поповнюється.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2019.
Павло Хоменко
2004, Київ
Художня практика Хоменка зосереджена на створенні фантастичних образів, які він продукує в колосальній кількості. Вони наповнюють всесвіт, натхненний героями японського режисера-аніматора Хаяо Міядзакі та інших анімаційних фільмів. Техніка Хоменка відрізняється впевненістю лінії, які підпорядковують собі колір.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2018.
Артем Царенко
1997, Київ
Художній практиці Царенка притаманні графічність та використання локальних кольорів. Об'єкти в його роботах зображені з використанням мінімальних засобів. Малюнок Царенка послідовний та медитативний.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2018.
Варвара Шишлова
2008, Київ
У художній практиці Шишлової превалює живописна експресія. В своїх живописних роботах, вивчаючи властивості матеріалу, художниця наслідує реальність. Якщо у живописних роботах Шишлової царює колір, то відео зосереджене на сюжеті – у них художниця фіксує свою точку спостереження за світом та естетизує моменти буденності.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2016.
Анна Щербина
1988, Запоріжжя
Художниця звертається до таких медіа, як живопис, малюнок, інсталяція та відео. У своїй практиці Щербина осмислює минуле, аналізує традиції соцреалістичного живопису та класичної художньої освіти, піднімає теми, пов'язані з соціально-політичним становищем, фемінізмом та насиллям.

Відвідує «Майстерню можливостей» з 2019.
Фото на сторінці доступні для використання у ЗМІ.
При використанні фото, будь ласка, вказуйте наступну інформацію:
Фотографії надані PinchukArtCentre © 2020. Фотограф: Максим Білоусов.
Вівторок — неділя:
з 12:00 до 21:00
Понеділок — вихідний

Години відвідування

Місцезнаходження

вул. Велика Васильківська/Басейна 1/3-2, Київ, Україна
+380 44 590-08-58
[email protected]